Komunisté a dějiny
v jejich podání!

 

Kniha "Američané v západních Čechách".


Foto přebalu knihy.

    Kdysi, když jsem slyšel, že někdo v parlamentu navrhoval zákonem zrušit Komunistickou stranu, říkal jsem si, že je to zbytečné. Dneska už vím proč jsem se tehdy mýlil!
    Kohokoli, kdo ospravedlňuje padesátá léta, je nutno mlátit kovovou trubkou tak dlouho, dokud se mu v hlavě nerozsvítí nebo než prostě v lepším případě nepojde!
    Možná se teď ptáte, co mě tak rozčílilo? Ne lepší výraz je rozběsnilo, zalykám se zlostí a potřebou někoho ubít. Nejlépe pana Karla Bartoška a Karla Pichlíka.
    Právě jsem totiž dočetl jejich knihu (i když v tomto případě bych měl použít výraz Duševní průjem), kterou tito dva prznitelé dějin, nevděční zmetkové a ostuda všeho českého vytvořili.
    Údajně zde popisují Americkou armádu v západních Čechách, ale ve skutečnosti vytvořili kupu špinavých snůšek lží, podlostí a nenávisti. Další zrůdností těchto dvou zmetků je, že svůj spisovatelský paskvil vytvořili čtyři, maximálně pět let po válce, kdy pomníčky na hrobech amerických vojáků sotva zarostli travou a polovina plzeňáků se ještě doma cpala potravinami s UNRA.
    Teprve pokud si tento blábol přečtete, pochopíte mojí nenávist. Když se totiž zadíváte na dobové fotky amerických kluků, kteří jsou rádi, že mají válku za sebou, můžete jim v očích číst, že budou za pár let vzpomínat na Plzeň jako na místo, kde je vítali stejně vřele jako v Paříži! Netuší ale, že v národě jimi osvobozeném přijde nějaký rudý parchant a právě pod tuto fotku napíše "Americký okupant - nepřítel našeho lidu" - bohužel cituji doslova! Pokud se tedy na toto dílko podíváte mýma očima, musíte můj vztek pochopit!
    Nikdy jsem nesnižoval zásluhy sovětských vojáků za naše osvobození, každý kdo o válce něco ví, jim musí přiznat lví podíl na naší svobodě, ale tak svinsky urážet jiného osvoboditele může asi opravdu jen špinavej komunista!

Omluva:  Možná si říkáte, že používám moc vulgarit, ale čtěte, a pak uvidíte, co vám slina přinese na jazyk!

 

Malá ukázka toho co Vás v této "knize" čeká:


Předmluva na přebalu.


Tak takhle si Bartošek s Pichlíkem představovali ruského vojáka,
asi to byla pravda. Fakt je tenkrát lidi měli rádi a vítali je!
 


...ale komu tito dva soudruzi chtěli namluvit,
že takhle vypadal voják americký?!
 


Nevinný sportovní comix komunisté opatřili tímto textem:


Ilustrace a popiska, jak Američané dle názoru spisovatelů jednali s Čechy...

...koneckonců i text mluví za vše:

 

Dle názoru autorů asi takto vypadalo chování amerických vojáků (zde konkrétně zdravotníka) k němcům. Neopomněli samozřejmě dokreslit symbol dolaru do znaku na rukávu, vždyť je to vlastně pravda, právě vojenští saniťáci při poskytování první pomoci v zákopech prvních linií tolik zbohatli!

    To je asi zatím vše. Je vám taky na zvracení? Ti američtí kluci se sem probojovávali až z pobřeží Normandie, mrzli v Ardenském lese a přes rok neviděli své nejbližší doma. A ani ne pět let po tom co odsud odjedou, přijdou dvě rudé svině a tohle napíšou!
    Jeden komunista řekl: "Lidé bděte!", tak mě napadá, před kým nás to vlastně varoval!

    Pokud někdo toužíte přečíst si tento blábol celý, budeme zde po novém roce přinášet kapitolu za kapitolou. Naprosto originálně, bez úprav, aby jste si ten sajrajt mohli také přečíst, slovo po slovu. A hlavně proto, aby nás snad nějaký člen dnešní vysoce demokratické, levicové KSČM neobvinil z padělání, protože dnes už vím, že komunisté fakt umí lhát perfektně!
    Necháme zde také místo pro Vaše vyjádření i pro názory lidí,
kterých si vážíme.

 

 

 

 

Já se dívám! Pořád!

Tak si dejte pozor!

 

 

 

 

 

Zajímá Vás co to bylo za lidi, kdo tuto věc mohl zplodit?

Díky Maruškovi máte možnost něco se o autorech dozvědět:

Napsal nám: Ahoj Miky, tak jsem pátral v knihovní databázi a na internetu a zpracoval jsem Ti život a díla těch dvou autorů komunistické sračky Američané v západních Čechách, K.Bartošek a K.Pichlík. Celá jejich spisovatelská práce má charakteristickou komunistickou tvář. Nejdříve to byli nadšení komunisté, díky svému fanatismu vystudovali a lezli do prdele soudruhům. Pak pracovali v archivech a zjišťovali, že komunizmus je špatný, v osmašedesátém se znelíbili a byli vykopnutí. Stali se dělníkama, podepsali Chartu 77 a po Sametové revoluci začali psát proti komunistům. Již jsou oba mrtví.

 

Doc. PhDr. Karel Pichlík se narodil 2.3.1928, zemřel 16.4.2001 

V roce 1947 se stal členem KSČ

Absolvoval filozofickou fakultu Karlovy univerzity a pak ve svých 25 letech vydal knihu:

1953 vydal knihu Američané v západních Čechách 

Získal tím vděk komunistů a pět let pak na filozofické fakultě Karlovy univerzity pracoval jako asistent. 

1954 vydal knihu Z dějin dělnického hnutí na Plzeňsku

Od roku 1958 pracoval ve Vojenském historickém ústavu.

1961 vydal knihu Čeští vojáci proti válce 1914-1918

1964 vydal knihu Vzpoury navrátilců z ruského zajetí na jaře 1918

1967 vydal knihu Červenobílá a rudá

1968 vydal knihu Zahraniční odboj 1914-1918 bez legend

Za knihu o zahraničním odboji získal v roce 1968 titul Docent. Po okupaci našeho státu Rusákama ho komunisti kopli do prdele a v roce 1969 ho vyloučili z KSČ a z Vojenského historického ústavu ho vyhodili.

Od roku 1970 pracoval jako dělník hydrogeologického průzkumu a cestoval v maringotce s vrtákama.

Byl signatářem Charty 77.

Po Sametové revoluci se v roce 1990, jako 62 letý vědec pronásledovaný komunisty, zase vrátil jako ředitel Památníku odboje Historického ústavu Armády ČR

1991 vydal knihu Bez legend - Zahraniční odboj 1914-1918

1996 vydal knihu Českoslovenští legionáři 1914-1920

V roce 1998 Doc. PhDr. Karel Pichlík obdržel od prezidenta České republiky Václava Havla stříbrnou Medaili Za zásluhy II.stupně, kterou uděluje prezident republiky osobám, kteří se zasloužili o stát nebo územní samosprávný celek v oblasti hospodářské, vědy, techniky, kultury, umění, sportu, výchovy a školství, obrany, bezpečnosti státu a občanů.

15.5.2001 volební výbor Poslanecké Sněmovny vyřadil Doc. PhDr. Karla Pichlíka z kandidátů do Rady České televize z důvodů jeho úmrtí. 

 

Karel Bartošek se narodil 30.6.1930 zemřel v červenci 2004 ve Francii

1953 vydal knihu Američané v západních Čechách 

1954 vydal knihu Z dějin dělnického hnutí na Plzeňsku

1965 vydal knihu Pražské povstání 1945

Pracoval jako dělník u Vodních zdrojů a cestoval v maringotce.

Byl signatářem Charty 77.

V roce 1982, po té co StB poslala do jeho bytu černou rakev, emigroval do Francie

1997 vydal knihu Černá kniha komunizmu

2000 vydal knihu Zpráva o putování v komunistických archivech

2001 vydal knihu Český vězeň - Svědectví politických vězeňkyň a vězňů let 50,60 a 70

2003 vydal knihu Češi nemocní dějinami 1968-1993

 

Článek o Karlu Bartoškovi i Karlu Pichlíkovi najdeš na http://www.radio.cz/cz/clanek/56563 a pokračování na http://www.radio.cz/cz/clanek/56847

 

Počátkem července zemřel v Paříži významný český historik Karel Bartošek. Muž, jehož osud byl pro 20. století nejen v Československu typický: nejdříve nadšený komunista, pak kritik režimu a nakonec exulant. Jaký byl jeden z autorů Černé knihy komunismu člověk a jaký po sobě zanechal historiografický odkaz? Více v Historických obzorech, v nichž o Bartoškovi hovořil s historikem Janem Křenem Herbert Brynda.

Historik Jan Křen patří stejně jako Karel Bartošek ke generaci, která začínala publikovat počátkem 50. let. Z té doby se také datuje přátelství obou mužů, které přervala až Bartoškova smrt počátkem července.

"Když tady byl naposledy, což je asi před dvěma měsíci, tak jsme vzpomínali, že to je už přes půl století, co se známe. Já jsem poznal Karla Bartoška a Karla Pichlíka jako kolegy, kteří v průběhu 50. let opustili hříchy svého mládí, protože některé ty dost šílené práce z počátku 50. let, kdy jim bylo dvacet jednadvacet, jim vlezly do hlavy, a všechno se jim zdálo jednoduché. Musím říci, že oba byli mezi prvními, kdo se těch prací, myslím v roce 1956, zřekli. S Bartoškem jsme byli v bližší spolupráci, protože se - na rozdíl od Pichlíka, který dělal 1. světovou válku - věnoval 2. světové válce, což bylo i mně blízké téma. Velmi intenzivně jsme spolupracovali nejen s Bartoškem, ale s celým tím kruhem, který pak vytvořil Výbor pro dějiny národně osvobozeneckého boje, a pokusil se napsat tu velkou syntézu odboje, kterou ten poinvazní režim zlikvidoval a dokonce zničil,"

vzpomíná historik Jan Křen. Jedním ze zmiňovaných Bartoškových hříchů mládí byla například práce, která vyšla v roce 1953 a která pojednávala o řádění amerických vojáků v západních Čechách v roce 1945. Na druhou stranu ale, jak poznamenává Jan Křen, Bartoškovo zpracování Pražského povstání, jakkoliv poplatné době vzniku, je stále nepřekonané. Ale zpět k osobnosti Karla Bartoška. Jeho kolega a přítel Jan Křen na něm shledává přinejmenším dvě výrazné vlastnosti, které si udržel po celý život a z nichž jedna má poněkud netypický charakter:

"Zaprvé, Bartošek byl provokatér. Někdy v tom špatném, ale většinou v dobrém slova smyslu. On vždycky všechno zpochybňoval, řekl bych dokonce a priori, a ne vždy se mu to povedlo, ale tahle vlastnost a to vytrvalé provokování bylo strašně důležité. A druhá vlastnost, já mu vždy říkal, že to je na něm to nejlepší, byla jeho žena. Suzette byla Francouzka, která tady učila a díky níž se Bartošek sblížil s francouzskou kulturou a s francouzským myšlením a musím říci, že to už v té době bylo velmi významné, protože pokud tehdy existovaly nějaké zahraniční styky nebo vlivy, tak anglosaské nebo německé, a Karel Bartošek a také Josef Válka v Brně, byl jeden z těch, kdo zprostředkoval francouzské vlivy a francouzská historiografie, škola Annalles, to byl obrovský zdroj inspirace. V tom byl Karel cenný a kromě toho, že ho měli lidé rádi, si toho velmi považovali. Rádi ho měli také proto, že Karel byl čestný chlap a navíc kolem sebe až někdy přehnaně shromažďoval lidi."

Bartoškova politicko-historiografická angažovanost z padesátých let spojená se stylistickou lehkostí, s níž psal, vede Jana Křena ke srovnání s člověkem velmi podobného osudu:

"Víte, do jisté míry, a můžu to říci, protože jsem o tom s Bartoškem mnohokrát mluvil, mi v historiografii připomíná Pavla Kohouta. V těch lepších vlastnostech. Zažil totéž, jako mladý udělal během dvou tří let obrovskou kariéru, poměrně brzy na tento omyl přišel a snažil se s ním vždy poctivě vyrovnat. To je věc, která má velký význam. A zadruhé si myslím, že on byl i takový ten kohoutovský talent. Jemu mnoho věcí šlo lehce. Byl výborný stylista, také pod vlivem francouzské literatury. Ale řekl bych, že v tomto smyslu, i když ta myšlenka Kohouta v historické vědě je přijatelná, byl Bartošek hlubší."

Karel Bartošek se podle Jana Křena nad svou zaslepeností z poválečné doby často a dlouze zamýšlel. Koncem šedesátých let byl jeho rozchod s komunismem, natož dogmatickým, hotovou věcí. Přichází rok 1968 a někdejší komunisté z řad historické obce brzy nacházejí společnou řeč s kolegy, kteří s režimem během prvních dvaceti let jeho trvání neměli nic společného. Ale to až v příštích Historických obzorech, kdy s Janem Křenem probereme, co se životních peripetií i publikační aktivity týče, aktivnější, delší a zajímavější období života a díla Karla Bartoška.

Tak jako pro tisíce dalších Čechů a Slováků, znamenaly události srpna 1968 zlom i pro Karla Bartoška. Zlom jak osobní, tak profesní. Pokračuje Bartoškův přítel, historik Jan Křen:

"Zúčastnil se tehdy - stejně jako mnoho z nás - opozice a pak jsme spolupracovali ve Vodních zdrojích, dokonce jsme spolu byli dost dlouho v jedné maringotce. Tehdy se stala strašná věc ze strany StB, která v době, kdy byl Bartošek ve službě, poslala do jeho bytu rakev, že zemřel. Tohle zažily děti, protože Suzette, pokud se pamatuji nebyla doma. Víte, to byl opravdový otřes, oni ho nenáviděli, protože byl nezdolný a dokonce i je provokoval a za téhle situace, po strašném šoku, který zažil on, Suzette a zejména ty děti, byl odchod do emigrace samozřejmý, i když pro Bartoška - hocha ze Skutče - to nebyl lehký odchod."

Karel Bartošek odešel do Francie v roce 1982. S adaptací mu pomohla jeho žena Suzette a po krátké době se český historik ve Francii dává znovu do práce. Podle Jana Křena se Bartoškova francouzská činnost rozbíhala dvěma směry:

"Na jedné straně to byla La Nouvelle Alternative, což je strašně významná věc, kterou doslova vydupal ze země a vlastně to byl orgán, který zprostředkoval něco z této části Evropy pro Francii, střízlivě a věcně, a Francii sem. To byla opravdová zásluha. A druhá věc, Bartošek se teprve ponořil do francouzské historiografie, ale také do francouzské reality, která byla samozřejmě jiná než tady. Francouzští komunisté byli na západní poměry stejně tupí jako tady ti zdejší normalizátoři. A Bartošek byl člověk, který měl s tím režimem svou životní zkušenost a myslím si, že patřil od samého začátku k nesmiřitelným kritikům. Po roce 1989 to nebylo u některých přátel zcela přijatelné, protože se jim zdálo, že se názorově dostal zcela na druhou stranu. V tom byly i určité nejasnosti."

A nejasnosti, či lépe řečeno ostré názorové střety pokračovaly, když byl Bartošek - spolu s jemu názorově blízkým polským historikem Andrzejem Packowskim - přizván ke spolupráci na Černé knize komunismu. Spory se týkaly nejen samotného názvu knihy, ale především koncepce knihy, jak ji prosazoval její editor Stephane Courtois:

"A ve chvíli, kdy Bartošek i druzí zjistili, že se to žene ke konjunkturální povrchnosti, ve které se komunismus redukuje vlastně jen na ten teror, tak tam došlo k těžkému konfliktu, který se ovšem nedal vyřešit, protože na knihu byla smlouva a on je přimáčkl,"

říká Jan Křen. Kniha vyšla ve Francii v roce 1997 a během prvních jedenácti měsíců se jí prodalo na 200 000 kusů. V Čechách vyšla ve dvou dílech v roce 1999, kdy už byla světovým bestsellerem. Karel Bartošek, věren svému daru podnětné provokace, se po roce 1989 kromě jiného zaměřil na demýtizaci Francouzské komunistické strany, která - jak napsal v předmluvě k českému vydání Černé knihy komunismu - "byla jednou z mála komunistických stran, jež na přelomu osmé a deváté dekády minulého století nezměnily svůj název, a přesto se nestala stranou okrajovou." Tradiční vazby francouzských komunistů na české soudruhy a skutečnost, že si čeští komunisté rovněž bez změny názvu uchovali značný vliv, vedla - jak poznamenává Jan Křen - k ostré konfrontaci:

"Víte, tady se Bartošek hned po převratu snažil zjistit, do jaké míry byla Francouzská komunistická strana závislá na zdejší podpoře. A o tom zde byly doklady. Pro Francii a pro francouzskou veřejnost to znamenalo hodně, protože to část té autority, kterou tam levice měla - a naprosto neprávem - zničilo. Bartošek se významnou měrou zasloužil o tuto popravu FKS. Nebyla to poprava extrémní, byla to podle mého názoru spravedlivá poprava, i když je to pro řadu lidí, kteří třeba viděli zásluhy Londona v odhalení procesů, nepřijatelné."

A přestože ani Jan Křen ve všem s Bartoškem nesouhlasil, oceňuje jeho přínos české historiografii:

"Bartošek byl historik ne zcela obvyklého druhu. On nebyl ten tradicionální historik politicko-sociální atd., ale nebyl ani historik "oral history". Někde mezi tím si našel takovou pozici, kterou použil při záznamech rozhovorů, které dělal ještě tady před emigrací s Bedřichem Fučíkem. To je takový osobnostní, individuální přístup. Bartošek se nechal inspirovat takovou tou školou, která pěstuje tu paměť jakožto klíč k dějinám. Nikdy nedošel k extrémům, ke kterým tam dochází, a podle mého názoru jsou ty knížky tady taková živá voda, nejsou to takové konfekční knížky. Ta témata, ten přístup, je i literárně docela zajímavý, vždyť je historiografie koneckonců také umění, na to se zapomíná. Snad bych ještě dodal, Bartošek byl mezi námi všemi známý svým titulem "Češi nemocní dějinami" a my jsme se mu roky smáli, protože on o tom mluvil a vlastně to nenapsal. Vždycky to bylo předmětem takových přátelských ironií. Musím říci, že poslední dva tři roky jsem cítil, že už Karel není úplně zdráv, aby to celé napsal a vlastně místo toho upravil své poslední statě. To je pro mě taková dojímavá historie, protože on ty Čechy nemocné dějinami napsal sám nemocný a vlastně je to jeho poslední dílo. Lépe nemohl skončit, i když já do smrti, která asi není daleko, toho budu litovat, bude mi chybět, stejně jako Suzette a jeho děti. To všechno je kus našeho života, se kterým se musím říci těžko loučím,"

uzavírá vzpomínání na českého historika Karla Bartoška jeho přítel a kolega Jan Křen.

Zpracoval Jiří Maria Sieber
Válečné muzeum Suedety
www.jmsieber.cz/muzeum/

Miki Ti moc děkuje za tuto práci!!!

 

Zatím prosím pište do standardních knih návštěv, vaše připomínky sem překopírujeme a zde brzy uděláme knihu místní.

Vaše vzkazy vyjmuté z knih návštěv:

Datum: 23:47 - 21.12.2005 Přezdívka: Jarda z "35" Předmět: Komunisti
Dost hustý, ale tohle nám třeba ve škole nikdy neřekli. Dybych to neviděl nikdy by mě nenapadlo, že komuší byly fakt takový svině!!!!!!!!!!!!
 
Datum:  8:33 - 22.12.2005 Přezdívka: Patfinger Předmět: Dik za info
Výborný, tohle tady chybělo! Samozřejmě jsem o tom slyšel, ale určitě si rád přečtu celej ten pamflet! Mělo by se to vydat knižně znova a dát to jako povinnou četbu do škol a před volbama dávat do schránek. Ať si těch dvacet procent národa co je volí uvědomí do čeho nás chtějí zatáhnou zpátky

Datum: 8:02 - 22.12.2005
Přezdívka: Maruška
Předmět: komunisti
Děkuji za nádherný příklad o komunistickém myšlení, který mě zase utvrdil v mé teorii o tom, že komunizmus je vlastně politická pedofilie. Dát komunistům možnost vládnout státu, je stejné, jako svěřit pedofilovi správu dětského tábora. Oni opravdu mají lidi rádi, ale po svém.

Datum: 13:24 - 22.12.2005
Přezdívka: Waldo
Předmět: Rudá pravda
Nehorázné kecy.Pošpiňování amerických vojáků.Je mi z toho na blití.A ještě tohle poslouchám každou chvíli od svýho šílenýho dědy,zarytýho komunisty.Takhle vypadá jejich prznění historie. Zas...ý rudý svině.

Datum: 14:23 - 22.12.2005
Přezdívka: Studna
Předmět: pravda dle komunistů
Nevím, proč Vás nadzvedně sajrajt vylitý z jedné knížky. Naše generace, nyní padesátníků, musela v tom sajrajtu vyrůstat, přetvařovat se, doma se mluvilo jinak než na veřejnosti. Bohužel, dobu, kdy mohl být ten rudý sajrajt s hvězdou vymazán ze současnosti, jsme prosrali a naši politici to buď nemohli, nebo nechtěli udělat. Proboha proto přesvědčujte kdekoliv a kdykoliv lidi, aby nepodlehli vábení soudruhů a volil podle zdravého rozumu.

Datum: 7:55 - 22.12.2005
Přezdívka: Rony
Předmět: Komunicti
Pěkně neveselý čtení - kde jste to vyhrabaly? Kolik to má kapitol? Kdy to tady bude celý? Co autorský práva, přemýšleli jste o nich, četl jsem kdysi, že teoreticky by je měl platit člověk i z Mein Kampfu?! Tento případ je stejný. Moc by mě zajímalo, jestli ti dva co se pod to podepsali ještě žijí! Nikdy jsem nikomu neflus do obličeje a teď bych to moc rád zkusil!
  

Odpovědi:   Díky, díky za vaše příspěvky! Máme radost, že se lidi ozvali, že to neděláme zbytečně!

 Kdy to bude celý:   Budeme sem dávat kapitolu za kapitolou, dokud to nebude celý. U každé kapitoly necháme prostor na Vaše vyjádření a poprosíme i odborníky o vyjádření. Odhad - celá knížka tak do tří měsíců, kapitol je asi dvanáct.

Autorský práva:   Díky Rony, dobrý přirovnání s Main Kampfem! Veřejně tu přiznávám, že za ten shit práva neplatím, a žádám Pichlíka s Bartoškem, aby se mi ozvali pokud ještě žijí a já s nima jejich práva proberu. Nejlépe na setmělým parkovišti nebo temným lese.

Mail od Vaška: Ač se nedá popřít lví podíl rudé armády na víťeství v WWII tahle poválečná propaganda je hnus. Úryvky, které jsem zatím četl mi naprosto připomínají německou propagandu na začátku války rozšiřovanou v sudetech. No prostě je to hnus

Datum: 13:15 - 23.12.2005
Přezdívka: Peter
Předmět: KOMOUSI
Sracka a jeste jednou sracka!!!!!!Prirovnavat americke vojaky ke stejnym okupantum jako byli nackove je trestuhodne a popravde receno k zbliti.Vubec se ti Miki nedivim ze kdyz si to psal byl si takhle nasranej, ale to se jinak neda.Prave komousi by se meli prirovnavat k zasranym okupantum vsak oni se sem nasrali v 68 a JE lide nemeli radi.Nebudu se k tomu dale vyjadrovat protoze mi zacina chytat nervik a jelikoz nemam nikoho po ruce odsrala by to klavesnice. PS: Omlouvam se za vulgaritu, ale proste to neslo.

Datum: 16:32 - 23.12.2005
Přezdívka: Jindra
Předmět: KOMOUSI
Zasraný rudý prasata, nic jinýho se nedá říct! Je super, že jste to vytáhli na povrch, ať to lidi vidí!

Datum: 17:01 - 23.12.2005
Přezdívka: Ludvík Kocourek
Předmět: Reakce na komunistickou str.
Chápu, že to byla hrozná doba. Hodně lidí tenkrát trpělo, většina se bála, ale člověk který toto zplodil byl jednak obrovský zbabělec, pokrytec a ubohý patolízal. Pane Bartošku a Pichlíku, jste skvrnou celého češství a pokud žijete, jste zbytečnou přítěží pro lidstvo. Přeji Vám, aby se Vás Vaše děti zřekly a lidé, kteří Vás potkají, Vám naplivali do obličejů. Já tu dobu zažil v jiném městě. Vaši knihu jsem nečetl, ale tenkrát bych možná kriminál riskoval a do obličeje Vám plivnul!

Mail od Vikiho: Ahoj Miki ahoj Petře, jste hustý, Vaše stránky jsem dlouho neviděl .......... zde vynechána část mailu nesouvisející s tématikou této stránky .................... Četl jsem ty komunistický věci. Asi bych nevěřil, že tenkrát byly tak tvrdý, vždyť lhali do očí lidem, kteří ty amíky pamatovali! Nehorázný! Doufám, že to přečte někdo ze součastný komunistický špičky a OMLUVÍ SE!

Datum: 21:16 - 23.12.2005
Přezdívka: Joe
Předmět: Ksčm
Je to hnus. Pro mě jsou všichni vojáci kteří bojovali v 2.světové válce hrdinové. Posílam dopisy do USA veteránům a stejně mam za prdelí 14-16 letý blby který vyznávaji nacismus a komunismus .Takhle to bohužel vypadá v jižních čechách. Nejhorší je že kdyby sem jim to dal přečíst tak se jim to bude líbit a ještě jim to přidá. Tihle lidi jsou prostě psychicky narušení. Ale přesto dam na pár airsoftovejch normálných stránek odkaz na vás. Proti komunismu a nacismu budu bojovat celej život.

Datum: 3:31 - 24.12.2005
Přezdívka: Miki to Joe
Předmět: díky za vzkaz
Zvláštní nápad, já si možná neuvědomil realitu součastné doby! Bojovat proti narůstajcímu fašismu to ano, náckové rostou a vysvětlovat jim co fašismus SKUTEČNĚ byl, jsme si už vzali za své! Ale teď mi možná dochází, že mezi současnejma dětma mohou vyrůstat i komunisti!!! Protože část dětí vždy přitahuje něco zakázanýho či nedoporučovanýho. No nazdar! To nás brzy čekají dětské hry na Auroru nebo znárodňování??? Vzhůru do boje proti komunistům!

Datum: 16:59 - 25.12.2005
Přezdívka: Iron Mike 101A/B 502 . Pathfinders
Předmět: Komunisti
No tak sem musel jít do práce abych si konečně přečetl popis "Americké Soldatesky" v Československu. No musím ti říct , že jsem opravdu rád , že jsi to sem dal.Je to docela dost vostře perverzně uchylně ujetý porno nějakejch tupců.Ale můj názor je ten , že když v Plzni a okolí byla US Army tak každej z nich chtěl žvejkačku nebo colu. A bohužel po několika letech jim každá zásoba došla.A tak začali špinit a lhát lidem do očí!!! Pokud jěště žijou tak ať se dobře koukají jak MY VŠICHNI jezdíme v uniformách US ARMY a pijem colu.

Odpovědi:   Opět velké díky a díky za vaše příspěvky! I když jsou vánoce, dostáváme mnoho ohlasů! Máme radost, že jste se ozvali, že to neděláme zbytečně! Dokonce zatím žádné negativní ohlasy, buď tydle stránky čtou samí slušný lidi a nebo je díkybohu komunistů málo!

Datum: 19:59 - 27.12.2005
Přezdívka: Jan. K.
Předmět: komunismus popravdě
Četl jsem Váš protikomunistický článek a mám mnoho výhrad! Je pravdou, že kniha je zaměřená protiamericky. ale je také pravdou, že vychází z cítění lidí v té době žijících. Americké jednotky se zde chovaly jako okupanti a skutečně terorizovali obyvatelstvo. Naopak i přes své "dětské choroby" komunistická strana přinesla mnoho dobrého: postavila tuto zem na nohy (i bez stydného Marschalova plánu), dala lidem práci, zdarma lékařskou péči, levné potraviny atd. Co máme dnes? Drahé léky, drahé potraviny, nové kapitalisty, nízké důchody. Umíte jen odsuzovat a nadávat, jste odrodilci amerických akčních filmů a jejich přízemní pakultury. My jsme tenkrát vlast budovali s radostí a důvěrou v budoucnost. Vy jste ale naší práci zahodily a zlikvidovali!

Datum: 11:44 - 27.12.2005
Přezdívka: KORI
Předmět: Pravda dle kom.
Jinak přispěji také k článku Pravda dle komunistů. Jedna z mála besídek, kterou si pamatuju ze základní školy, byla ta, kdy nás asi ve 4. třídě navštívila nějaká stará soudružka a snažila se uvést na pravou míru fámy o tom, že Plzeň osvobodili Američané. Ta stará rudá svině nám vyprávěla, že Američané v Plzni sice byli, ale ona na to nemá vůbec pěkné vzpomínky. Vyprávěla, jak jí dva američtí imperialističtí hrdlořezové znásilnili dceru a nakonec jí podřezali krk. Já tomu tenkrát věřil (!!!!). Ale že Plzeň osvobodila Rudá armáda, to mi už bylo podezřelý. Věděl jsem totiž, že Plzeň osvobodili Amíci, ale proto, že zavraždili dceru tý soudružky, tak že se o Američanech nesmí mluvit. No zkrátka pěknej výplach mozku už na základce. A co z toho plyne? Komunisti se musí třískat klackem a to v jednom kuse!!!
 

Datum: 17:08 - 28.12.2005
Přezdívka: studna
Předmět: pro Jana K.
Vážený pane, ne to je vůči Vám moc slušné. Soudruhu, to co píšeš je blábol, který, a jemu podobné mně vždy nedzvednou. Soudruzi budovali republiku tak, že na to nejdříve museli oloupit spoustu sedláků, živnostníků, řemeslníků, nepohodlné zavřít do "gulagů" a s nakradeným majetkem, budovami a stroji plánovitě podnikali 41 let tak, že šlo hospodářství od deseti k pěti. Měli jsme se tak dobře, že se na všechno stáli fronty, jižní ovoce bylo v obchodě dvakrát do roka (vánoce a den horníků)a pro smetánku se zřídily Tuzexy. Taky nezapomeň na nomenklaturu kádrů, kteří měli teplá pracovní místečka, podplácení, to aby člověk sehnal alespň něco z potřebného, co běžně nebylo pro kmána k mání. Mnohdy stačilo zamávat rudou knížkou a otevírali se dveře bytových komisí, zdravotních komisí, komisí pro lázeňskou péči atd. Divím se ti, že sis sám naběh a vůbec se do diskuze na těchto stránkách zapojil. A proto: Rád budu chodit bos, pokud mi moje bota zůstane trčet v řiti hňupa.

Datum: 15:33 - 28.12.2005
Přezdívka: Miki pro Jana K.
Předmět: odpověd
Ty blbe, vezmi si fakta: První republika - Československo bylo státem bezesporu nejrozvinutějším v Evropě, životní úroveň byla na vrcholu tehdejšího světa. Konec války - německo totálně zničené, francie, belgie, rakousko aj. částečně zničené. Čechy prakticky nepoškozené. Státy které přijaly jak ty píšeš ostudný Marshalluv plán jsou dnes nejrozvinutější v Evropě. My, kteří jsme ho přijmout nesměli, jsme hluboce pod nima, ačkoli jejich státy byly válkou poškozené a náš ne! Tak tyto fakta vysvětlíš jak??? Souhlasím s tebou, že máme malý důchody a drahé léky, ale co to sem cpeš? A nebo za to taky můžou americký vojáci z roku 45? Jestli jo, tak to fakt byly pěkný kurvy, osvobodit Plzeň a ještě zařídit, aby tam měli za šedesát let drahý prášky na tvý regma. My (naše generace) nezahazujeme tvojí práci, ale čistíme bordel, kterej ste tu vy vytvořili. Čest práci

Datum: 10:29 - 28.12.2005
Přezdívka: KORI
Předmět: Jane K.
Nevěřil bych, že se mezi námi v 21. století najde takovej ignorant historických faktů, jako je soudruh Jan K. !!!!!! S chutí bych mu nakopal prdel americkou botou. Komunistická strana udělala pro tuhle zemi mnoho dobrého? Ty vole, tys snad žil 50 let na měsíci. Ty zkurvený bolševici, takový jako jsi ty, vzali lidem svobodu! Legionáře, kteří v zahraničí bojovali za vlast i ze tebe, zatímco tys někde práskal gestapu, jste poslali do uranových dolů, kde tihle hrdinové pochcípali jako psi. Hrdiny jste odstranili a zůstala tady taková špína a lůza jako jsi ty!!! 50 let bylo Československo kolonií SSSR a tomu říkáš rozkvět? Dali jste lidem práci? Ne, nahnali jste je násilím do fabrik! Levné potraviny? A jaké? Rohlík a gothaj! Zdarma lékařská péče? Ale jakých kvalit. Jsem rád, že nám nevládne ta rudá lůza! A jsem rád, že jsem zahodil tvoji práci a zlikvidoval! A pokud by se tady zas nějakej další rudej zkurvysyn pokoušel zvednout ten jejich hadr se srpem a kladivem, tak mám pro něj dárek ráže . 45 ACP. Na hrubej pytel hrubá záplata. Dneska má každej stejný možnosti a nebudu čekat až mi někdo dá zadarmo nažrat nebo mi poskytne zdarma lékařskou pomoc! Nic není zadarmo, ALE MŮŽU KURVA SVOBODNĚ DEJCHAT!!!!

Datum: 23:03 - 27.12.2005
Přezdívka: Iron Mike Pathfinders 502pir
Předmět: pan Jan k
Vážený pane Jene K. Je žřejmé , že vy jste tuhle zem opravdu budoval.protože jako jste vy a ostatně i páni autoři "knihy" okolo které se toto téma točí máte určitě né malý podíl na tom do jakých výkalů se naše zem dostala od konce války. Ano možná jsme děti US akčních filmů .Ale konec konců kdo by neznal Kačera Donalda a nebo Pepka Námořníka A pokud nazíváte Dětskou Nemocí vady komunist strany tak to teda musela být ptačí chřipka jako svině!!! Pokud vám vadí , že se noslovujeme soudruhu a soudrušku ale pane a paní .Tak vám vřele rád a ostatnímvašim kolegům koupím letenku do Severní Korje.A tam se můžete kouknout co tam strana a vláda buduje. Ps: doufám , že se sejdeme na oslavách osvobození v Plzni.Rád bych vám pomočil špičky bot

Datum: 21:16 - 27.12.2005
Přezdívka: Zdenek
Předmět: P.Jan
50let utrap,teroru,lzi nazyvate DETSKOU NEMOCI?Predpokladam ze jste slepi a hluchy to jedine by vas omluvilo!KSC postavila tuhle zem na nohy?spolecne se Sovetskym svazem ze?Urcite jste neprosel za sve nazory uranove doly nebo nebyl mucen a jinak persekuovan?Dejiny neprekroutite!O to uz se pokouseli jini!Predpokladam ze i rok 68 pro nas bylo osvobozeni?Ze!Kolik vericich,ucitelu jste dozivotne znemoznili nebo zlikvidovali!MIMO zakon cela KSC!Nechat vas verejne lincovat pred tou masou lidi kterym jste vzali syny rodiny a sebeuctu!

Datum: 20:38 - 27.12.2005
Přezdívka: lisak
Předmět: Jan.K
Terorizovali obyvatelstvo?A co komunisti? Kolik lidi kteri bojovali za tuhle zem skoncilo s opratkou?Kdyz to byl takovy teror jak rikate proc do dnes zijici pametnici uctivaji americke vojaky?Predpokladam ze dobove fot.nelzou kdy lide tanci,smeji se a rozdavaji kolem sebe stesti.Prijdte nekdy na nejakou besedu s pametniky treba do Rokycan,Domazlic,Susice a reknete jim o to teroru ze strany amer.vojaku.Myslim ze i jejich pokrocili vek jim nebude branit vas nakopat do zadku!Mozna ze i vy jste odkojen amer.susenym mlekem a vase prvni cukrlatko melo pismena U.S.

Datum: 16:06 - 28.12.2005
Přezdívka: Jarda L.
Předmět: Add Komunismus
Pro pana Jana K. Snažil jsem se odhadnout váš věk a typnul bych tak nad 75. Pokud jsem se trefil, dovedl bych pochopit váš postoj. Byl jste potom přímo účasten běžného poválečného života a onoho euforického stavění na nohy pod praporem KSČ. Spousta lidí tehdy téměř bez úsudku podlehla všudypřítomné levicové náladě a v pravdě netušila, co skutečného se skrývá na východní stepi.
Současné hraní si na vojáky ála U.S.Army, Military cluby, atd. mně přijde stejně jako vám velmi stupidní. Ovšem je to stejná stupidita, jako když jste vy tenkrát za doprovodu garmošek zpíval kusy typu "Smelo tavaryšči v nógu" a navštěvoval narychlo zřízené kursy ruštiny pro pracující. Plán poválečného rozvoje Evropy (máte-li na mysli Marshallův nikoli Marschalův) nebyl ani v nejmenším "stydný". Jeho aplikace na skutečně osvobozeném území Evropy přinesla rychlou obnovu, prosperitu a blahobyt tamním obyvatelům. Velká škoda, že se tenkrát Beneš zalekl kníratého vůdce světového proletariátu. I vy byste býval jinak prožil svůj život ve fungujícím státě, který by po vás nechtěl neustálé vyjádření loajality v masových demonstracích. Ty dnešní směšné aspekty novodobého kříšení demokratické společnosti bychom pak nezažívali. Přesto vám rozumím. Několik generací tady skutečně strádalo a věnovalo rozvoji této země to nejlepší ze svého života. Přesto je ale třeba vidět souvislosti a nechat se poučit, i když to může bolet. Komunismus je skutečně nejhorší zlo, které člověk vymyslel. I ve srovnání s fašismem je pořád komunismus daleko nejhorší svinstvo a udělejme vše pro to, aby se nic podobného nemohlo opakovat. Tyhlety blbůstky s amerikanizací sice můžou lézt na nervy, ale v zásadě jsou neškodné.

Datum: 22:41 - 28.12.2005
Přezdívka: Miki to Jarda L.
Předmět: reakce
Ahoj Jardo, naprosto schvaluju, co jsi napsal tomu komunistickému šílenci, ale nasrals mě ostatním! Proč přirovnáváš Military cluby ke komunistům!? Zamysli se, než něco napíšeš! Komu my narozdíl od KSČ ubližujem? To že si berem maskáče a jdem si sami zablbnout do lesa mimo civilizace se tě nějak dotýká? Nebo to že trávíme hodiny a hodiny restaurací staré techniky, která by jinak rezivěla kdesi ve stodole? A nebo ti vadí, že studujeme dějiny a snažíme se něco naučit? A nebo ti vadí, že s náma jezdí mladí, takže nemají čas na fety, diskotéky, chlast nebo se prostě jen někde neflákají po sídlištích a nedělají bordel! Jsou tady lidi, kteří mají rádi koně a hrají si na kovboje, další šermujou a mají rádi středověk a mi zase hold dějiny druhý světový války! Asi si moc brzo vyrostl a seš fotr bez koníčků (bez ohledu na věk v občance). Než napíšeš takovou hovadinu zrovna na tyhle stránky, tak se zamysli a nebo si přijď zkusit pár hodin dělat na starej technice, ty blbe.

Datum: 9:31 - 29.12.2005
Přezdívka: KORI
Předmět: pro Jardu L.
Jaroslave, je vidět, že jsi inteligentní člověk, a že odchylný názor se dá podat i způsobem kulturním a nevulgárním. Tvůj příspěvek vypadá jako projev nadprůměrné inteligence, ale je to jen o tom, že dokážeš poskládat větu ze slov tak, že to působí jak projev vyjíměčného filozofa. To je ta stránka subjektivní. Ale pokud se na to podíváme objektivně, tak plácáš nesmysly vytržené z kontextu, což tvoji inteligenci poněkud degraduje. Na tom, že si někdo připomíná historii, není nic stupidního!!! Nemá to s amerikanizací nic společnýho!!! My všichni, co si hrajeme na amíky, jsme Češi, jsme za to rádi a jsme na to hrdí. Děláme to proto, že tím vzdáváme hold lidem, kteří nás osvobodili. Každý z těch kluků, co teď nosí americkou uniformu, ví, kdy začala a skončila 2.sv. válka, co byla Osvětim a co se tam dělo, jaká zvěrstva páchali nacisti, kdo byl Hitler a co byl zač, o co lidé bojovali a co je to stálo... O komusimu samotném se zmiňovat nebudu, to je kapitola sama pro sebe. Stupidní mi připadá, že dnešní náctiletí ani neví, kdy byla druhá světová válka, že neví, kdy a kým jsme byli osvobozeni, že v zahraničí (na východě i západě) bojovali legionáři, kteří se doma za odměnu dočkali žaláře atd... Tohle mi připadá stupidní!!! Vždyť sakra nesmíme zapomenout, co se dělo. Tím, že si nebudeme připomínat historii, si zaděláváme na další průser. Pokud chceme znát svoji budoucnost, musíme znát a pochopit naši historii...

Datum: 12:58 - 29.12.2005
Přezdívka: Jenkins
Předmět: Pravda dle komunistů
Zdravim Knihu kterou jste zde otiskli jsem dal přečíst mému dědovi kterému v té době tedy v roce 1945 bylo 16 let. Řekl mi na to tohle: Američtí vojáci, kteří zde byli v roce 1945 se rozdělovali na dvě skupiny: 1) Pattonova armáda, která si prošla Francií, Holandskem, Belgií, Německem. Měli války dost a radovali se z jejího skončení. Rozdávali čokoládu, žvýkačky a děti (jako byl můj děda) jim nosili vajíčka atd. Hráli v hospodách swing a jazz. Jenže tihle vojáci poté odešli a přišla druhá skupina američanů. 2) Okupační armáda. čerství vojáci z výcvikových základen. Válku zažili v USA. Byli to nažehlení a navoňení frajírci. A ti se tady chovali přesně tak jak popisuje ta kniha. Grázlové a dělali jen bordel. Ovšem že ta kniha je naprostá demagogie ale není lživá. Ti "komunisté" jak je nazývate si tu druhou skupinu vojáků jen upravili k obrazu svému ale VŠECHNO NENÍ LEŽ. Chci vás jen upozornit že můj děda nikdy nebyl ani není komunista a rudou armádu vítal stejně jako americkou taky má na ni veselé vzpomínky a v jeho vesnici kde bydlí je i pomník Rudé armádě. Než jsem tohle všechno zjistil chtěl jsem napsat to samé. že vše je naprostý blábol atd. ale když jsem to prokonzultoval s mým dědou byl jsem tak zklamán tím že všichni ti G.I. kluci nebyli jen ty co známe z fotek a filmů,ale byli mezi nimi i tací o kterých se píše v té knize. Jsem velice zklamán že jsem tohle zjistil ale stále budu "uctívat" ty kteří BOJOVALI ve 2.světové válce. Na ty kteří to proseděli doma na ty bych se asi díval z dálky. Děkuji těm kteří si to alespoň přečetli.

Datum: 11:10 - 29.12.2005
Přezdívka: LIsak=zdenek
Předmět: Jarda L.
Nevim co vam prijde stupidniho na historickych uniformach!a starych vozech!Pral bych vam videt obliceje zijicich veteranu kdyz vidi o co nam jde.Nejsme zadni armadni fanatici,jen parta lidi se zajmem o historii!Zrejmne nemate ani potuch kolik takovych lidi a klubu je u nas a v zahranici.Jsem rad ze jiz dalsi generace mladych lidi ma zajem a snahu zajimat se o dejiny nez fetovat a okradat stare lidi!!Jak muzete usili a snahu nazvat stupiditou?Prijdte nekdy osobne do ACW.salunu prihlaste se a my vam tu stupiditu ukazem!!

 

Datum: 20:24 - 29.12.2005
Přezdívka: Miki to Jenkins
Předmět: odpověď
Dík za dobrej a věcnej názor. Naprosto s tebou souhlasím. Moje babička, také pamětnice mi řekla prakticky to samé, první várka byly strašně fajn vojáci, na které asi každý plzeňák vzpomíná rád a ti pozdější byly o stupeň, možná dva horší. Je to i logický, všude na světě dělají nudící se vojáci bordel a když se k tomu přidá alkohol, vzniká průser. Je určitě pravda, že nějakej ožralej pěšák dal přes držku místnímu nebo naopak. To se prostě dělo a děje. Nesmíme tvrdit, že US vojáci byli andílci a celou dobu co zde byly nedělali nic jiného než rozdávali silonky a žvejky. Ovšem nemění to nic na tom, že nás osvobodili a pár jich při tom zařvalo. A místo zaslouženého vděku pak přišel nějakej zkurvysyn a vyštrachal všechny přestupky co se v Plzni staly, znásobil to dvěma, pak ještě nějaký krváky přimyslel a knížka byla na světě.

Datum: 22:57 - 29.12.2005
Přezdívka: Jenkins
Předmět: to Miki
Přesně tak a na to by se nemělo zapomínat!

Datum: 6:09 - 30.12.2005
Přezdívka: Jiří Maria Sieber
Předmět: S komunisty se nemluví
Myslím, že diskutovaný problém má dvě roviny. Ta první je chování některých zástupců USA po válce na našem území. Musíme si však sebekrititicky uvědomut, kam ti hoši ze země svobody vstoupili. Vstoupili na území Bömen und Mähren. Do země, jejíž představitelé se posrali strachy, opustili své hranice a vzdali se Němcům. Vytvořili kolaborantské Národní souručenství, vládu v čele s Háchou a lezli šest let do prdele Němcům všude kde a jak se dalo. Na toto poválečné území vstoupil amík a měl se tady chovat něžně a s úctou? V takovéto zemi, kam byli poslaný udržovat poválečný pořádek, se museli chovat velmi opatrně i rozhodně, aby jim nějaký čecháček nevrazil kudlu do zad! Myslím, že se tomu říká metoda cukru a biče. V druhé rovině pak naše vláda vyhnala ze svého osvobozeného území američany a s klidem je nahradila Rudou armádou. Náš národ se pak v roce 1948 posral znova a přenechal stát do rukou komunistům, kteří se zde zachovali jen tak, jak jim je vlastní. Ta knížka je pak jen logickým vyústěním komunistické ideologie, zločinecké organizace, která vznikla a existuje jenom proto, že její členové mohou programově krást (znárodňovat). Náš národ udělal po roce 1989 velkou chybu, že nezakázal komunisty. Měli jsme oprášit Benešovy dekrety, které vznikly pro rázné vypořádání se s "kolaboranty a zrádci národa". Měli jsme naložit dva miliony komunistů i s rodinami do vagónů, patnáct kilo na záda a poslat je šupem do SSSR, znárodnit jim majetek, pár jich pověsit pro výstrahu a byl by klid. Komunisti byli a jsou političtí pedofilové, nepřátelé a zrádci národa, kteří jen zneužívají naší zufalou snahu o udržení demokracie. A my jsme vždy zas a znova PŘEKVAPENÝ tím co zase provedou. Oni jen zneužívají naší dobroty. Tak jim dejme najevo své opovržení. Řekněme jim každý z nás, co si o nich myslíme, propusťme je z práce, neobsluhujme je v restauraci, nenechme se oddávat jejich poslanci, plivněme do ksiftu každému, kdo má na sobě rudou hvězdu nebo Chegevaru. Začněme už konečně důsledně realizovat heslo : S KOMUNISTY SE NEMLUVÍ.
 

Datum: 9:51 - 30.12.2005
Přezdívka: KORI
Předmět: J.M.Sieber
Příteli, s pojmem cukr a bič bych zacházel velmi opatrně a zvažoval bych takové přirovnání. Pojem cukr a bič vymyslel Reinhard Heydrich při nástupu do funkce zastupujícího říšského protektora a to jako způsob zacházení s protektorátním obyvatelstvem. Přirovnat přístup Heydricha k Čechům k chování U.S.Army v západních Čechách mi přijde poněkud neštastné...

Datum: 15:32 - 30.12.2005
Přezdívka: Jiří Maria Sieber
Předmět: cukr a bič
To se omlouvám. Nevím kdo tento název vymyslel. Já jsem tím měl na mysli, dát lidem jídlo a svobodu, ale hlídat, aby tu svobodu nezneužívali a neobrátili ve zlém proti ostatním. Demokracie je velmi složitý systém a málo kdo s ním umí hned zacházet.

Datum: 10:00 - 31.12.2005
Přezdívka: Miki to J.M.Sieber
Předmět: reakce
Nazdárek, ty jsi se ale rozohnil:) ! Ale jinak souhlas, seš sice dost ostrej na Český národ, ale v globálu máš asi bohužel pravdu. češi se asi obravdu chovali jako skupina zbabělců, zatímco ČECH jako jednotlivec byl statečný, nikdy nezapomenu na lidi v ČS perutích, na Svobodovy vojáky, na odboj domácí ať aroanglický nebo komunistický. Voni se totiž ani komunisti nedal všichni házet do jednoho pytle. Von takovej komunista z roku 1950 je jednoznačně pěkná svině, ale takovej chlap, kterej v roce 1942 tiskne komunistickej leták, a po nocích posílá radiodepeše do Ruska a nebo třeba běhá po lesích se špaginem je docela v pohodě. Otázka je, kdy se ke komunismu hlásíš. Za války mezi nima svině asi nebyly, mě je vcelku jedno kam odbojář patřil, hlavně že toužil po svobodě vlasti a něco pro ni dělal, než aby makal ve škodovce a vyráběl děla.
 

Datum: 10:10 - 31.12.2005
Přezdívka: Miki to J.M.Sieber
Předmět: reakce 2
Než mi někdo začne nadávat že mám rád komouše, tak vysvětlím: Děda seděl v německym lágru - před válkou studoval v Praze, bydlel na Hlávkovo koleji a kámošil se z nějakým Opletalem... Když toho Opletala němci zastřelili, děda nes jeho rakev (na těch slavnejch fotkách je zleva druhej). Bohužel většinu těch fotek udělalo gestapo a dědu už nepustili. Praděda z druhé strany koncentráky okusil taky, jeho velehříchem bylo, že před válkou byl v radioklubu a umět používat vysílačku taky k uvěznění stačilo. Oba v koncentráku potkali hodně komunistů a ačkoli ani jeden z nich v této straně nebyl, aba uváděli, že právě díky komunistům a jejich organizaci v táborech smrti přežili. Taky je pravdou, že žádný z těch echt zapálenejch bojovníků 50-60let lágrama neprošli, ale jejich minulost za války nijak vážně nenarušovala německý výrobní program. Čili za sebe: nácky fakt nemam rád, komunisty dělím a nehážu do jednoho pytle na 500 dle mě může nebo mohl být jeden dobrej.


Pisatel dopisu že militaristi jsou stupidní nám napsal:

Datum: 11:57 - 30.12.2005
Přezdívka: Jarda L.
Předmět: Všem
V reakcích na svůj příspěvek jsem nalezl spoustu rozohněných slov, vulgarismů a nadávek. Ale také spoustu věcných argumentů, kterých si vážím a naprosto s nimi souhlasím. Opravdu jsem se unáhlil použitím slova stupidní. Věřte mi, prosím, že se v tomto hluboce omlouvám všem, kterých jsem se takto dotkl. Asi jsem chtěl spíše říci "naivní", jak jsem vše do nedávna viděl. Víte - naše generace vzhlížela k USA jako k obrovské naději, ale okolnosti nedovolili včas naplnit naše touhy. Ze současného vývoje jsme trochu zklamaní, ale nikoli zahořklí. Co se týče našeho národa - je toho docela hodně, na co můžeme být hrdí. Jenže nějak se vytrácejí morální vzory. Vulgaritou a nadávkami se na pravdivosti argumentů pranic nezmění. Nejsem žádný filosof ani intelektuál, jsem jen stárnoucí člověk, který prožil klikatý život. Jsem rád, že dokážete v historii hledat poučení a pokud třeba jen jednomu náctiletému touto cestou ukážete, kolik zničených životů stálo to, aby mohl podléhat značkovému a povrchnimu konzumu, pak má vaše snažení opravdu smysl. Skutečně jsem si to neuvědomil dříve a prosím za omluvu.

Klobouk před ním dolů, omluvit se dnes umí málokdo!


Datum: 9:48 - 31.12.2005
Přezdívka: Miki pro Jardu L.
Předmět: odpověd
Přijímám omluvu a myslím, že můžu říci i že za všechny (alespoň ty co znám). Chci Ti znovu vysvětlit, že nejsme žádní scvoklí supermilovníci současných USA. Jako každej soudnej člověk vidíme chyby, které JAKÝKOLI režim dělá. My konkrétně studujeme historii a na našich akcích dle možností co nejrealističtěji napodobujeme vojáky, kteří nás osvobodili, náš klub konkrétně U.S.Army, jíný Rudou armádu a jiný třeba Německo. Důvody: a)baví nás to, b)naučíme sebe i jiné hodně o historii a to zajímavým způsobem a pamatovatelným způsobem c)jak jsem již psal vytáhneme tu nejmladší generaci do lesa, kde se učí poslušnosti, samostatnosti, týmové práci, získávají smysl pro fair play a nedostanou se k věcem, které jinak postihují 90% mladých (diskotéky, alkohol, drogy aj.) d)diváci našich akcí získávají tímto způsobem informace jak to tenkrát vypadalo, protože se to ještě ve školách neučili. e)pokud se tomuto někdo věnuje, musí chtě nechtě zapadnout do knih a učit se. Je to bezesporu drahý koníček, ale něco za náma zůstává a NEZNÁM JEDINÝ PŘÍPAD, že by někdo, kdo naším klubem prošel zkončil špatně nebo problémově. Zastav se někdy u nás dole v MC, já jsem tam každý den a můžeme dál o tom pokecat, rád ti ukážu tu spoustu věcí, kterou jsme už dokázali. Za každého člověka, kterého přesvědčím o smysluplnosti našeho počínání jsem rád.